Nyitókép: Sarolta angol királyné, mecklenburg–strelitzi hercegnő a Bridgerton sorozatban
„Az első dolog, amit észrevesz az ember A Bridgerton családdal, a Netflix nagy, régenskori Angliában játszódó téli kasszasikerével kapcsolatban, az az, hogy milyen rossz: egy drága kliségyűjtemény, amely az amerikaiak brit arisztokrácia-értelmezésétől bűzlik. A párbeszédek pocsékok, a hölgyek fintorgása dühítő” – kezdi a brit konzervatív Spectatorben megjelent írását dohogva Zoe Strimpel, aki azonban a sorozat nézettségére utalva úgy fogalmaz, „a meghívás arra, hogy engedd el magad és élvezd, legyen bár a párbeszéd olyan, amilyen, nagyon erős. Eddig több, mint nyolcvanmillió háztartás fogadta el”.
Strimpel a Bridgertont tartja az eddigi legpofátlanabbnak azon történelmi drámák közül,
amelyek „a múltnak egy, a jelen érzékenységei által durván átírt víziójával házalnak”.
Leszögezi: „az embereket az álhírek aggasztják. Engem az áltörténelem.”
A szerző belátja, hogy a történelem a popkultúrában mindig a kortárs ízlésekkel és ideológiákkal összhangban csapódott le, de felhívja a figyelmet arra, hogy „lehet ezt ügyesen és finoman is csinálni”. Jó példaként említi a BBC Gentleman Jackjét, egyéb sorozatoknál, mint például a Hívják a bábát! vagy a Downton Abbey esetében pedig a jól induló sorozatok szerinte „elmennek a kor útján, amely szentimentális és ügyetlenül woke”.
A romlás útján szerinte a feminizmus indította el a filmipart: „Akárhova is néz az ember, a jelentős nőket igazságkövetelő szájhősökként mutatták be – akik szexik is”, így például a Dickinson főhőse, Emily Dickinson 19. századi amerikai költőnő, a filmben Taylor Swiftre twerkelt; a Hulu 2020-as, Nagy Katalin cárnőről szóló filmjében pedig „semmi érdeklődés nem volt bármi olyasmi iránt, ami akár csak távolról is tényszerűnek tűnhetne”.
A Bridgerton család mélyén Strimpel szerint egy „revizionista álom” húzódik meg, melyben
a színesbőrűeket az egykori angol társadalom felső rétegeibe emeli
az, hogy III. György angol király egy „feketébe” szeretett bele. E narratíva érdekében a sorozat azt hazudja, hogy Zsófia Sarolta királyné fekete volt – mindezt egy nevenincs történész azon állítására támaszkodva, hogy Sarolta felmenői között megtalálható a portugál királyi család egyik mór szeretője is.